ORGANIZED BY
Junín 516 - Avda de Mayo 866, Capital
T: 5252-2800 - 5217-7878 - arozzi@caece.edu.ar; eroisen@caece.edu.ar
               
   
Magíster Alfredo Jaeger
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto de Enseñanza Superior en Lenguas Vivas "Juan R. Fernández"

De-mythologising the Canon. Current Trends and Directions in the Teaching of English Literature at Colleges and Universities in Argentina.
Doctora Liliana Anglada
Universidad Nacional de Córdoba
Working with authentic texts: A reading-writing connection?
Magíster Magdalena Zinkgraf
Universidad Nacional del Comahue
Birds of a feather flock together: uncovering patterns in language
Magíster Alejandra Portela
Universidad Nacional de Córdoba
Interweaving Literary Texts and Literary Theory to develop Critical Thinking in the EFL language classroom
Doctora Marta Ancarani
Universidad Nacional de Villa María
Revisiting Saul Bellow´s Herzog
Lic. Gustavo Paz
Instituto Nacional Superior del Profesorado "Joaquín V. González"
There is nothing wrong with being a teacher… and acting like one
Prof. Especialista Fabián Negrelli
Universidad Nacional de Córdoba
Instituto Superior de Formación Docente "Nuestra Señora del Sagrado Corazón"

The contributions of Contrastive Grammar to the teaching of EFL
Magíster Fernando Lasala Quintana
Instituto de Enseñanza Superior en Lenguas Vivas "Juan R. Fernández"
Learning to read at an advanced level: The Case for Literature
Magíster Ana María Rozzi de Bergel
Universidad CAECE
Reflecting upon teacher-induced errors. The way to hell is paved with good intentions
Isabella Entwistle B.A.(Hons)
Voices of the Twentieth Century :A time of transition and uncertainty reflected in the words of poets, novelists, playwrights and speechmakers of the century
Magíster Lucrecia D´Andrea de Mirande
Universidad Nacional de Tucumán
Challenges for the trainee teacher doing his/her prácticas in peripheral contexts: a case study in Tucumán, Argentina. Sharing experiences
Prof Beatriz Koessler de Pena Lima
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. Gonzalez"
Instituto de Enseñanza Superior en Lenguas Vivas "Juan R. Fernandez"

Big Names in Young People´s Literature of Today

Magíster Cecilia Ferreras
Universidad Nacional de Córdoba
Prof. Esp. Fabián Negrelli
Universidad Nacional de Córdoba
Reflecting upon the use of intonation in lesson talk

Doctor José María Gil
CONICET
Universidad Nacional de Mar del Plata
Universidad CAECE

An Interpretation of philosophical and linguistic problems in terms of a Translation Theory
Doctora Susana B. Tuero
Universidad Nacional de Mar Del Plata
What makes our writing sound "foreign"?
Magíster Estela López Loica
Universidad Tecnológica Nacional
Universidad del Museo Social Argentino

Turning the concept of "The classroom as a battlefield" upside down. Practical hints to deal with discipline at school.
Lic. Elba Villanueva de Debat
Universidad Nacional De Córdoba.
Uncovering, reflecting, understanding: paths towards teacher development
Magíster Adriana Podestá
Instituto Superior de Formación Docente 127.
The Exercise of Power through language
Magíster Efrain Davis
Universidad CAECE
Universidad Nacional de La Matanza
Universidad Nacional de Quilmes
Universidad Tecnológica Nacional

Teacher Educators and Student Teachers at stake
Lic. José María Romero
Universidad Tecnológica Nacional
CasoC

Teaching Business English: Meeting Students' Needs
Magíster Juan Ferretti
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior del Profesorado del CONSUDEC
Instituto Superior del Profesorado "25 De Mayo"

Whose culture do we teach? Hidden agendas behind ELT materials
Prof. Fernando Armesto
Universidad Tecnológica Nacional
Applied Drama: an open invitation to noise and misbehaviour?
Magíster Sara Lopez
Universidad Nacional de Tucumán
Music Videos in the EFL Classroom.
Lic. Marina Kirac
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior de Formación Docnte Nro 18
Instituto Superior de Formación Docente Nro 35
Instituto Superior de Formación Docente Nro 41

40 activities for 40 students in 40 minutes
Magíster Alexandra McCormack
Universidad Nacional de Rio Cuarto
Bringing technology into the classroom to increase learner's interactions
Magíster Rosa Perea de Otrera
Universidad Nacional de Tucumán
Ethics as ELT content.
Lic. Ernesto Adolfo Solari
Universidad Nacional de La Matanza
Instituto Superior de Formación Docente Nro 21

Lexical Development in the Cognitive/Textual Approach: Use Texts instead of cosmetic photocopying
Prof. Norberto Ruiz Diaz
Universidad de Buenos Aires
Universidad del Museo Social Argentino
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"
Instituto de Enseñanza Superior en Lenguas Vivas "Juan R. Fernández"
Narrow Transcription: Diacritics
Lic. Juan Carlos Udovín
Instituto Superior Cultural Británico
Colegio Naciones Unidas del Mundo

Understanding Motivation
Prof. Barbara Grodzki
Instituto Superior de Formación Docente Nro 41
Colegio Nacional de Buenos Aires- UBA

Getting Teenagers to read: Bell, book and candle or the bait and the hook? A controversial issue
Magíster Daniela S. Forquera
Universidad Argentina "John F. Kennedy"
The How´s and Why´s of teaching collocation
Magíster Roxana Basso
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto de Enseñanza Superior en Lenguas Vivas "Juan R. Fernandez"

Phonological analysis with a twist: the case of commercial slogans
Magíster Mabel Gallo
Instituto Cultural Argentino Norteamericano
The Role of Class Observation in Teacher Development
Lic. Dora Dessel
Instituto Superior de Formación Docente Nro 88
Prof. Alfredo Bilopolsky
Universidad Tecnológica Nacional
Kindergarten: Teaching English and Teaching Children
Lic. Adriana Mássimo
Universidad Nacional de La Matanza
Instituto Superior de Formación Docente Nro 21

Following Alice into the rabbit hole: The mysterious land of writing for children".
Magíster Pedro Luchini
Universidad CAECE
Universidad Nacional de Mar del Plata

Raising learners´ speech awareness through self-assessment and collaborative assessment in the pronunciation class
Prof. Valeria Rodríguez Van Dam
Instituto Superior del Profesorado Cultural Británico
Instituto Santo Tomás De Aquino

The Living Poets' Society: Working poems into the fabric of EFL lessons
Magíster Judy Kievsky
Lincoln International School
Moods matter: The role of emotions within the learning process.
Magíster Oriel Villagarcía
Tools For Teachers
Steps Towards Wisdom: Getting to know yourself and your students
Jamie Duncan B.A.
Universidad Tecnológica Nacional
English is my oyster: Advanced Language and Metaphor
Doctora Alicia Ramasco
Pontificia Universidad Católica Argentina "Santa María De Los Buenos Aires"
"And you can tell everybody this is your song": Music to boost Language Learning
Lic. María José Bravo
Centro Alpha
Universidad Nacional de Córdoba

Magíster María José Gassó
Centro Alpha
Formación de Formadores en Español para Extranjeros
Prof. Claudia Rey
Lincoln International School
"Trait Writing": in black and white, - And it's not a zebra!
Magíster Patricia Mauad
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto de Enseñanza Superior en Lenguas Vivas "Juan R. Fernández"

Magíster Leticia Raffo
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"
Instituto de Enseñanza Superior en Lenguas Vivas "Juan R. Fernández"

Towards Academic Writing
Prof, Marta Lerena
Colegio "Southern Cross"
Eavesdropping? Is that what we are teaching? Practical Tips on Teaching Listening Comprehension
Lic. Mariano Quinterno
Escuela Normal Superior en Lenguas Vivas "Sofía Broquen De Spangenberg".
Textual Power: Teaching Adolescents to read films, images and music.
Prof. Julio Fóppoli
Ashley Elementary School, Fayetteville, North Carolina, USA
Using Technology for Teaching Languages: You CAN do it too!
Prof. Marina Falasca
South Dakota State University, Brookings, South Dakota,USA
Universidad Tecnológica Nacional

The Classroom Teaching Log and the Classroom Learning Log: Is there any way to reconcile them?
Prof. Sylvia Benson
Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires
How to get students to write: the case for accuracy,flexibility and creativity.
 
Lic. Valeria Goluza
Instituto Superior del Profesorado "Grilli"
Apple Consultancy

Lic. Gabriela Diaz
Apple Consultancy
1 - Using Authentic Assessment in your classroom.
2 - Strategies for the four skills.
Magíster Liliana R. Martinez
Universidad Tecnológica Nacional
Are you a good storyteller?
Trad. Silvia Sneidermanis
Universidad Tecnológica Nacional
Post Colonial Literary Theory
Prof. Luisa Liev
Instituto de Enseñanza Superior en Lenguas Vivas "Juan R. Fernandez"
Developing Oral and Written Language at Advanced Level: Language as a mirror of our thoughts.
 
Magíster Laura Pantelakis
Universidad Tecnológica Nacional
Barker Advanced College - Traductorado Científico Técnico

The way to Language through Literature in the teenage classroom
Prof. María Rosa Mucci
Instituto Superior de Formación Docente N° 24
Universidad Tecnológica Nacional

Re-writing "Literature" for the classroom and in the classroom
Lic. Alejandra Jorge
Universidad CAECE
Teaching listening as a bridge to teaching speaking: integrating it all
Lic. Mariela Lucente
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior de Formación Docente Nro 88

Discipline conflicts in the classroom: Have the different methodologies got something to offer us to solve them?
Lic. Nancy Fernandez
Universidad Nacional de La Matanza
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior de Formación Docente N° 21
Instituto Superior de Formación Docente N° 88.

Reflecting upon the negative implications of feedback in writing
Lic. Pablo Labandeira
Instituto Superior de Formación Docente N° 29.
Making Reading Comprehension easy.
Prof. Cecilia Ramirez
Instituto Superior del Profesorado "Sarmiento"
Principled eclecticism: how to get the most out of ELT theories, methods and approaches
Lic Marta Braylan
Lic Claudioa Rosales
Proyecto institucional integrado Castellano-Inglés, Un desafío posible
Prof. Martha Ortigueira
Universidad Tecnológica Nacional
Thinking Lexically, Teaching Lexically: Focusing on the "How To".
Prof. Laura Szmuch
Resourceful Teaching
The Gift of Learning
Prof. María Verónica Pernbaum
Colegio Nacional de Buenos Aires- UBA
Using readers for language development: practical ideas for practical teachers!
Lic. Ana Kuckiewicz
Universidad Tecnológica Nacional
The Challenge of Teaching Adults

Lic. Claudia Alvarez
Universidad Tecnológica Nacional

Second Language Acquisition: A hands-on experience with basic models, principles and processes

Prof. Marcela Santafé y Soriano
Universidad Tecnológica Nacional
Instituto Superior de Formación Docente Nro 52

How To Teach Speaking
Prof. Natalia Raschcovsky
Universidad Tecnológica Nacional
Language and Language Learning in the light of Chaos/Complexity Theory
Prof. Pablo Scoponi
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"
Prof. Gonzalo Camp
Diversity in ELT
Exploring Learning Styles, Learning Environments and Learning Activities.
Lic. Diana Englebert Moody
Revisiting classroom materials through Project Work
Prof. Cynthia Fridman
Universidad Tecnológica Nacional
Escuela Normal Superior en Lenguas Vivas "Sofía Broquen De Spangenberg".

Drama techniques in the classroom? Let´s give it a try!
Prof. Marcia Ras
Universidad Tecnológica Nacional
Methodological Approaches to the teaching of History in bilingual schools
Alfred Hopkins B.A.
Instituto de Enseñanza Superior en Lenguas Vivas "Juan R. Fernández"
"Get a whang out of Slang" or "translated" into English "Have a great time with Slang"
Prof. Carlos Galizzi
Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González"
Start teaching Business English! The vocabulary and the principles you need to know
Prof. Diana Porto
Universidad Nacional de La Plata
Failure and Success in Language Learning and how they are related to the unconscious messages we send to our students
Prof. Cecilia Ramirez
Instituto Superior del Profesorado "Sarmiento"
Native informant: Mr. Thomas Schiro from Milkwaukee, Winsconsin,USA.

All you ever wanted to ask about American culture and you never dared ask
 
 
At no extra cost. All these events are included in the price of the Congress ticket.
Friday 14th July - 14:30 - 15:30
A Play by The Buenos Aires Players

Friday 14th July - evening
Welcome Cocktail Party

Saturday 15th July - 14:30 - 15:30
A Play by Artspot.

CALL FOR PAPERS

click here

   
HIGH RISK CLASSROOMS - HIGH IMPACT TEACHERS

THURSDAY 13th JULY - 10.00AM to 5.30PM
Colegio Jesús María, Talcahuano 1260, Capital.

     

A- Para los residentes en Argentina

(1) Personalmente
En Universidad CAECE, Junín 516, 1° piso, Educación Continua, Lic. Elida Roisen, de 14.00 a 20.00, o en Avenida de Mayo 866, 9° piso, Tesorería, de 10.00 a 19.00. En ambos casos deberá presentar el Enrolment Form. También podrá dirigirse a la oficina del Servicio de Información y Orientación, de ambas sedes.
(2) Depósito en cta. corriente o transferencia, desde Argentina:
Denominación cuenta: Fundación Caece Banco HSBC, Nro. de cuenta 0010-06077-1. CUIT 30-51662862-2
CBU 15000008 00000100607714.
Luego de efectuar el depósito o transferencia, debe enviar por FAX el comprobante de pago y el Enrolment Form, con el encabezado:
Para: Tesorería Fundación Caece - 12° Congreso Nacional de Profesores y Estudiantes de Inglés
Los fax ilegibles o que no especifiquen a qué actividad debe imputarse el pago efectuado, no serán tomados en cuenta
Fax 011-5217-7878 interno 264 / E-mail tesoreria@caece.edu.ar


B- Para los residentes en Argentina o en el exterior
Pago vía Western Union :
Realizar el depósito en cualquier agencia Western Union a nombre de LUIS MARIO CAPOCCETTI, DNI (doc. argentino ) Nª 12188140 - Pais Argentina.
Al realizar el depósito le entregarán una clave. Por favor envíenos la clave y sus datos personales vía el formulario de Aviso de pagos y el Enrolment Form.
Recuerde que los Avisos de pagos que no especifiquen a qué actividad deben imputarse, no serán tomados en cuenta.
Toda consulta acerca de la acreditación de los pagos deberá realizarse a los teléfonos : 5217-7878, Tesorería, Universidad CAECE.
Magister Ana María Rozzi de Bergel - arozzi@caece.edu.ar
Presidenta del Comité Ejecutivo
Lic. Viviana Iriart - viriart@caece.edu.ar
Secretaria del Comité Ejecutivo

Universidad Tecnológica Nacional

Universidad del Museo Social Argentino

Universidad Argentina de la Empresa

Universidad Católica de La Plata

Instituto Superior del Profesorado del
Consejo Superior de Educación Católica

Institutos Superiores de Formación Docente
Nros 18, 21, 35, 41, 52 y 88
de la Dirección General de Cultura y Educación de la Pcia de Buenos Aires

Dirección General de Educación de Gestión Privada del
Gobierno de la Ciudad Autónoma de Buenos Aires

Instituto de Educación Superior Nro 28 "Olga Cossettini"
Rosario

Instituto Superior "Juan XXIII"
Bahía Blanca

Colegio Nacional de Buenos Aires
Universidad de Buenos Aires

APIBB
Asociación de Profesores de Inglés de Bahía Blanca

APrIR
Asociación de Profesores de Inglés de Rosario


APICOBO
Asociación de Profesores de Inglés del Conurbano Bonaerense

Visit Britain -British Tourist Authority

SHARE e-magazine

eltevents.com.ar "a good teacher keeps updated"

       
EXPRESS PUBLISHING

OXFORD UNIVERSITY PRESS

MACMILLAN

THOMSON LEARNING

ECL Consortium EXAMS

ANGLIA EXAMS

TRINITY COLLEGE LONDON

LONDON EXAMINATIONS

NET-LEARNING

KEL EDICIONES

NETWORK

STRATFORD BOOK SERVICES

ACME AGENCY


ADVICE BOOKSTORE

ESTARI LIBROS